17 Mayıs 2013 Cuma

Sokakta kullanılabilecek savunma sporları

1987 yılında dünyaya geldim. Savunma sporlarına olan ilgim 2007 yılında başladı. Marmaris te aikido gösterisi izledikten sonra herkes gibi benim de beynim boyanmıştı. Fakat diğerlerini de tanımak istedim. 5 senelik uğraşlarım sonunda 3 adet sokakta kullanılacak savunma sporu olduğunu anladım.

www.youtube.com sitesini hemen hemen herkes bilir. Oradan aikido , hapkido ne varsa videoları izledim. En başında şu şekilde düşünmüştüm. "vaaaaayyyy bu adamlar birbirlerini 2 metre havaya fırlatıyor ben de yapayım" . Sonrasında ise işin içine girdikten sonra fikirlerim değişti. İşin içine girdikten sonra birbirlerinin sadece bileğini büktürklerini gördüm. Öteki ise kendisini 2 metre havaya attığını öğrendim. Yani onlar birbilerini değil kendisini yere atıyorlar bunu anladım. Onun sokakta kullanılması mümkün olan sporlarda mücadele çok önemlidir. Dünyadaki hiçbir insan mücadele etmeden sonuca ulaşamaz...


1)aikido , hapkido , karate vb sporlar neden sokakta kullanılamaz?

5 senelik gözlemlerimde gördüğüm kadarı ile mücadele etmeden sonuca ulaşmayı öğretiyorlar. Dışarısı salona benzeyen birşey değil. Dışarda kimse kimsenin kolunu tutmaz. Genelde kolunu tutan adama karşı teknik öğretiyorlar.

Bıçağa karşı çıplak elle savunma yaparken bilek bükmeye çalışılmaz. Parçalanırsınız. Gerçek bıçak salondaki tahta haline benzemez...

2)Bu tarz sporların güçle ilgisi var mı?

Darbesiz spor branşlarının güçle ilgisi tabikide var. Çünkü rakip ile mücadele ederken ona karşı uygulanan bir güç var. Rakibin direnme gücü olduğundan dolayı 2 güç birbiri ile çakışıyor.

3)Türkiyede mücalede sporları neden tutulmuyor?

Türk insanları her zaman için çaba harcamadan sonuca ulaşmak ister. Bu sebepten dolayı mücadele sporları ile uğraşanlar mücadelesiz sporlara göre daha azınlıktadır.

4)Sokakta kullanabileceğim o 3 spor hangileridir?

Bu benim en çok ve en ayrıntılı anlatmak istediğim şey. O 3 spor Wing Tsun , Krav Maga ve bu 2 spordaki en büyük eksik olan yer dövüşü.

Ben bu sporları birada yapabilmek için 5 sene bekledim. zaman oldu para olmadı. Para oldu zaman olmadı. Şimdi 2 side var. Ve nihayetinde yolculuk başlıyor.Bu 3 sporun içeriğini kısaca anlatayım.

Wing Tsun;

Bir bayanın dışarıda kendisini savunmak için bulduğu bir spor dalıdır. Kapkaç taciz vb saldırılara karşı son derece etkilidir. Çok ani saldırılar ve o saldırıları karşılama reflekslerinin bulunduğu bu sporun orjinal halinde yer dövüşü yoktur. Fakat sonradan bir yer dövüşü eklendi. Her ne kadar başlangıç seviyesi olsada Bilmeyene karşı o bile etkili. Ayakta iken en etkili 2 spor branşından birisidir.

Birçok kişi wing chun un kafeste iş yapamayacağını söyler. Aslında wt bir ring sporu değildir. Ama kafeste iş yapacağından yanayım. Bunu seneye öğreneceğim. Zaten 8. seviye ye geldiğim anda allah o zamana kadar ömür verirse ring e ilk ben çıkacağım.

Bünyesinde escrima da vardır. Escrima nedir?(orjinalinde yok)

Dünya üzerinde 300 civarı ülke var. Fakat bana say deseniz 15 tane sayarım yada sayamam. Şunu biliyorum ki escrima yı en çok öğrenmesi gereken toplum Türk toplumudur. Neden?

Escrima sopa ve bıçakla yapılan çalışmadır. Bıçaklı saldırıya uğradığınız zaman elinizdeki cisimleri silah olarak kullanmayı öğretir. Anahtar, pet şişe,kalem vb cisimler kavgada silahtır. Kullanmasını bilene...

Avcı Wing Tsun ile Ebmas ın müfredatları farklıdır. Prowes ise Ebmas tan çıkmadır.

Bıçağa karşı çıplak elle yakalandığımız zaman neye mi ihtiyaç duyuyoruz?

Krav Maga;

Öncelikle şunu söyleyeyim. Sokakta birisi size bıçakla saldırıyorsa çıplak elle karşısında durupta kahraman olmaya çalışmayın! %90 ihtimal parçalanacaksınız. Gerçek bıçak çok farklı bişidir. Onun hissi bile insana bildiklerini unutturur. Ben şimdiye kadar hiç bıçağa karşı çıplak elle savunma yapacak adam tanımadım.

Ama genede elinizde silah yoksa(anahtar kalem vs) çok zor bir durum. Hayatınıza ya tamam ya devam diyeceksiniz. Krav Maga o anda size en çok yardımcı olacak şeydir. Güncel hayatta karşınıza çıkabilecek taciz , tehdit , saldırı, stres anında hareket tarzı krav maga nın bünyesinde mevcuttur.

Kapap adında bir organizasyona bağlıdırlar. Polisler ve askeri birimlere öğretiliyor sivillere ise fazla derine inmiyorlar...

Fakat bu 2 sporun çok büyük bir eksiği var YER DÖVÜŞÜ

Luta Livre;

Luta Livre. Bu isim çoğunuza yabancı geliyordur eminim. Ama tanımalısınız. Neden mi?

Yerde iken en etkili silahtır. Hertürlü boğma ve kırma mevcuttur.

Hepimizin bildiği MMA de yerde kullanılan kısıma deniyor.Aslında MMA in orjinal ismi valetudo.Amerikalılar sonradan o ismi koydular. o şekilde yayıldı. Luta Livre nin bünyesinde ;

-Ayaktan yere indirme, boğma , eklemleri ters çevirme , kırma ve her türlü konuşturma taktiği mevcuttur.

BJJ nin t shirt ile yapılan hali diye bilinsede değildir.

Bu sporun ülkemizde tek eğitmeni Taylan Keser dir.

Bu 3 sporun özeti;

Açıkçası bu konuda benim üstüme ikinci bir kişi bulunamaz. 5 sene boyunca o kadar detaylı araştırdım ki bu 3 spordan başka sporun sokakta kullanılamayacağını iddaa ediyorum.

Bu 3 spor aslında birbirini tamamlıyor. WT de edinilen refleksler Krav Maga darbeleri ve en büyük eksik yer teknikleri.

25 yorum:

  1. Ben insanları kaldırmayı seven biri olduğum için kondüsyon çalışacaktım ama bunların uyumluluğu için de bir savunma/savaş sanatı da bilmek istiyorum. Kasların birbiriyle ahenkli çalışmaya odaklanmamanın kas dokusu yitimi hipotezini öne sürüyorum. Neyse, kafanı karıştırmayım. Çok teşekkür ederim, internette aradığımı sende buldum. :) Bir de aikido düşünüyordum hahahaha

    YanıtlaSil
  2. Gayet te kullandım aikidoyu, bıçağa karşı aikidocular ile mma ciler aynı teknikleri yapar. O sizin jiu jitsu dediğiniz ile aikido'nun teknikleri aynı. Kişinin kendini yere attığı uçup zıpladığı doğrudur, BAŞLANGIÇ SEVİYESİNDE. 1.kyu bir tanıdığım var 1 seviye sonra hakama alacak yani altı siyah olacak. Bu kişi ile dövüştüğümde beni gerçekten fırlatıyor, diğerlerinde ben kendimi atıyorum. Aikido sana; biri boğazını sıkarsa ne yapacağını, tekme atarsa ne yapacağını, biri ile boğuşurken ne yapacağını öğretir. Dövüşürken uygulaması KESİNLİKLE çok zordur bu yüzden herkes sahte olduğunu iddia eder. Peki aikido sokakta tam olarak nasıl kullanılır? şöyle açıklayayım, birgün aikido hocası ile öğrenci konuşurken öğrenci patlar ve
    Ö: Hocam şimdi biz bu aikidoyu öğreniyoz da, gerçek hayatta nasıl kullanacaz?
    H: Ben kullandım.
    Ö: Ne zaman, nasıl??
    H: Dün 3 kişi saldırdılar, üçünü de hastanelik ettim (hoca kolundaki morlukları gösterir)
    Ö: Oha, nasıl yaptınız??
    H: Sopayı ellerinden aldım.

    YanıtlaSil
  3. Pencak Silat hakkında hiç araştırman oldu mu?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba arkadaşlar, 2006 yılında başladığım aikido maceramın 2014 yılına kadar olan süreci hep hüsran oldu. Aikido sokakta ne işe yarar? sorusu hep gündemimdeydi. Lakin, cevap konusunda baya beklemem gerekti. Çünkü, günümüzde savaş sanatları bir öğreti olmaktan çıkmıştır. Öğreci müşteri, hoca bir ton masrafı olan işletmeci, okul ise yazıhane durumuna gelmiştir. Bütün aikidocular, sanatlarının savaş sanatı olduğunu söyler. Ama aslında bale eğitimi aldıklarının farkında bile değillerdir. Piyasadaki belki de en iyi hocalarla çalışma fırsatım oldu. Bir çok dojoya gittim. Ancak şunu söyleyebilirim ki; aramadan bulunamıyormuş. Üsküdar Bağlarbaşı'nda İsmet Can sensei ile tanışana kadar aikido ile olan bağımı koparma niyetindeydim. Şu anda ise aikido bir aşk oldu benim için. Sensei benim kafamı o kadar zorladı ki.. Aikidonun mantığını anlattı. Çalışma prensibini anlattı. Temelini kuran kolon sistemlerinden bahsetti. Bunlardan sonra ona tek bir soru bile sormadım. Ne söylediyse yaptım. Dersleri kılıç ile sopa ile anlattı. Sonra aynı konuları boş el ile anlattı. Üstelik ve en önemli konu ise İsmet Can Sensei, piyasadaki diğer hocalar kadar meşhur da değil. Onlar kadar öğrencisi de yok. Mütevazi bir salonda ticari kaygı olmadan aikidonun "budo" kısmını ögretiyor. Üstelik kendinden o kadar emin ki salona gelip dersi izlemek isteyenleri derse davet ediyor. Denemesi bedava dermiş gibi. Bayanlara özel bir ay ücretsiz ders veriyor. En önemlisi Allah korkusu var. Vebal nedir biliyor. Gerisi sizlere kalmış. Selametle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu bahsettiginiz hocanın yeri falan varmı nerde kendisi bende ögrenmek istiyorum dövüş yardımcı olurmusun

      Sil
    2. bu bahsettiginiz hocanın yeri falan varmı nerde kendisi bende ögrenmek istiyorum dövüş yardımcı olurmusun

      Sil
  5. ''Ju Jitsu'' hakkında bilgi almanızı öneririm.. :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,
    Konuya bir Aikido Sensei'ne sorulan soruyla başlamak istedim.
    - Aikido sokakta işe yarar mı?
    Sensei: Benim Aikidom yarar ama seninkini bilemem:)

    Aikidoda karşılıklı çalışan kişiler (Tori ve Uke) birbirlerine uyum gösterirler. Dolayısıyla kendilerini atıyorlarmış gibi bir izlenim yaratabilir. Eğer yeterince vakit ve emek harcarsanız o atılışların bir kaçış aracı olduğunu, yada rakibi sadece tek el ile yakalayarak etkisiz kılınabileceğini anlarsınız.
    En iyi savaş sanatı diye bir şey yoktur. Sanatı icra eden kişinin kabiliyeti ve başarısı vardır. Yani aikido şundan, Karate bundan daha iyi değildir. İyi olan şavaşçının kendisidir. Aikido'da isterseniz bileğinizi yakalatır isterseniz yakalatmaz tekniğe direk girersiniz. İster rakibi 2 metre ileri atar ister kolunu kırarsınız. Rakibinize vereceğiniz zarar zaten erdemli kalbinizle alakalıdır. Egonuzu tatmin etmek için değil egonuzu yenmek için savaş sanatı yaparsınız. Met24 Aikido'nun sektörel analizinde çoğunlukla haklı ve doğru yeri bulmuş anladığım kadarıyla, Gökhan Bey ise o kadar şanslı olamamış, yanlış bir grupla çalışmış olmalı. Savaş Sanatı yapmak isteyen arkadaşlara tavsiyem ilgilerini çeken branşın iyi bir hocasını bulmaya çalışıp derhal antremanlara katılsınlar. Bu öğretiler fazlasıyla kişisel bir algı yaratıp insanı sarmalar ve vazgeçilmez olurlar. Hiç beklemeyin iyi bir hoca bulun, beyazları çekin, selam verin ve başlayın maceraya. Sokakta işe yarar mı sorusunu kendiniz cevaplayacaksınız.

    YanıtlaSil
  7. Sokakta karşılaşacağınız serseri heves edip yıllarca box, kick box muay thai, vücut geliştirme yapmış biri olabilir bu yüzden en iyidenden iyiyi oynamaktan başka çareniz yok.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. bayanlar için savunma sporları burada da bayanlar için olanı listelenmiş bakabilirsiniz

    YanıtlaSil
  10. Degerli kardesim boksu bilmiyorsun herhalde.Dövüs cogu zaman tek yumruktur.Ha dersen ki kavga ayakta başlar yerde devam eder, yanına birde judo ya da gures ekle tadindan yenmez.

    YanıtlaSil
  11. Degerli kardesim boksu bilmiyorsun herhalde.Dövüs cogu zaman tek yumruktur.Ha dersen ki kavga ayakta başlar yerde devam eder, yanına birde judo ya da gures ekle tadindan yenmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konu hakkında hiç video izlememiş heralde arkadaş :)

      Sil
    2. Bu konu hakkında hiç video izlememiş heralde arkadaş :)

      Sil
    3. Sen video izlemişsin adam yaşamış fark burada başlıyor :)

      Sil
  12. Ben bu işe 6 yaşında başladım ilk karate sonra kung fu sonra taekwondo sonra muay thai ve her stildede gördüğüm şey mükemmellik herşey dövüşçüye bağlı benim düşüncem stille alakası yok. Sen kendini ne kadar geliştirirsen o kadar sokakta vb. Yerlerde kullanabilicek kadar profesyonel olursun. Sizin küçümsediğiniz stilleri geçmişteki insanlar savaş sanatı olarak kullanıyodu. Belki günümüzde eskisi kadar kapsamlı değil ama istediğiniz yerde kullanabilirsiniz bu da bi gerçek. Araştırmalarınıza devam etmenizi öneririm.

    YanıtlaSil
  13. MMA mücadelesine çıktınız mı? 8. seviye gelince çıkacağınızdan bahsetmişiniz de. Müsabakası olan sporlara karşı wt'nin hiç sansı yoktur. Yapacağın ilk mma maçında ne demek istediğimi anlarsın. Özetle Muay thai veya bjj çok rahat alır wt'cileri(sikletler eş değerse)

    YanıtlaSil
  14. Evet arkadaş güzel özetlemiş ama şunu atlamış; hiçbir savunma sporunun gerçek yüzünü değil 5 sene 10 senede dahi öğrenemezsiniz.
    Karete vs. demiş kendisi :) Tea kwon do yu da katmış sanırım. Üzerine bıçakla, sopayla vb. silahla birisi koşsa 1 tekme ile ikiye katlayacak kaburgalarını dağıtacak insanlar tanıdım.
    kick boxing i es geçmiş. Bir kavgaya başladığında sen gözünü açıp kapayıncaya kadar olayı bitiren insanlar tanıdım.

    Yapmayın etmeyin hiç bir spor 2 3 senede son seviyeye ulaşmaz.
    Benim küçük kardeşim 2 senelik eğitim sonrası tekmesiyle kol kırabiliyorsa bence bu spor branşını küçümsemeyin. Birde ileri seviye olursanız daha ne olsun.

    YanıtlaSil
  15. selamun aleykim arkadaslar benm ismim ibrahim lutfen bu spor islerrden anlayan varsa beni facebooktan eklesin ibrahim akkas profil fotomda 2 resmim var whatsapdda olur 0534 017 0137

    YanıtlaSil
  16. Konuşmuş olduğunuz dövüş sanatlarından hiç birisi aikido kadar az güç kullanarak kazanmaya yaramayacaktır emin olabilirsiniz zekânızı ve bedeninizi birleştirerek öğreneceğiniz aikido sizin en iyi savunan bir silah haline gelmektedir şayet istediğiniz 2. Dövüş sanatiniz wing chun olmalıdır saygılarımla.

    YanıtlaSil
  17. Konuşmuş olduğunuz dövüş sanatlarından hiç birisi aikido kadar az güç kullanarak kazanmaya yaramayacaktır emin olabilirsiniz zekânızı ve bedeninizi birleştirerek öğreneceğiniz aikido sizin en iyi savunan bir silah haline gelmektedir şayet istediğiniz 2. Dövüş sanatiniz wing chun olmalıdır saygılarımla.

    YanıtlaSil
  18. Lisanslı bir boksör ve kickboksçu olarak bence yanlış değerlendirme yapılmış bir yazıdır. Wing Tsun işe yaramaz demiyorum ama sokakta en işe yarar ve en etkili spor kesinlikle bokstur. Az birazda güreş bildi mi karşında kimse duramaz. Boksörün attığı sert ve seri yumrukları wing tsun öğretisiyle sokakta etkisiz hale getiremezsin. Buna dair yotubeda bile onlarca video vardır genelde boksörün diğerini yatırdığı. Kavganın en etkili silahı sert yumruklardır. En iyi yumrukları da boksör atar. Unutmayın BİR BOKSÖRÜ ANCAK BAŞKA BİR BOKSÖR DÖVEBİLİR.

    YanıtlaSil
  19. Wing tsun kaç ay yaptınız bilmiyorum ancak yer dovusu wingtsunda var kravmagada hafife alınacak bir yanı yok zira hepsinin çeşitli videoları var ancak bu işi gerçek alanlarda denemeden ogrenemezsiniz kısaca yapmadan işin içinde olmadan yorum söylemek doğru degil

    YanıtlaSil
  20. Diğer sporlarada aynı sekilde saygım vardır hepsi spor sporun amacı vurmak kırmak vb birbirini öldürmek hiç değildir kişiye göre etkili kavramı değişir herkes aynı sporu yapacaksa bunca spor bransini niye ortaya cikarmislar her kes aynı şeyden aynı şekilde hoslanacak diye bir kural yok

    YanıtlaSil